Informacja dla niesłyszących
Informacja w sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, (Dz. U z 2011 Nr 209, poz. 1243) osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne ( głuchonieme i niedosłyszące) w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.). mogą skorzystać z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie.
Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
- Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy wcześniej zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Gminy Teresin, Teresin, ul. Zielona 20 ( pokój nr 7, I piętro )
- Zgłoszenia należy dokonać co najmniej 3 dni przed wizytą w urzędzie.
- Należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
-
Wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go:
- mailem na adres: urzad.gminy@teresin.pl
- faksem na nr: 46 8642532
- pocztą na adres: Urząd Gminy Teresin, ul. Zielona 20, 96-515 Teresin
- Telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: 46 8613815
Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.